Olga Mykytenko - Soprano - photo: © Mischa Blank

Estonian National Opera

Teater. Muusika. Kino. - Sandra Kalmann

Tallinn, 1 November 2018

„Minnie's role was played by Olga Mykytenko from Ukraine. Even though the lonely and love awaiting Minnie is one of the main storylines, it seemed to remain in the background during the first act. However it was understood that Mykytenko's performance was well thought through and precisely constructed. She managed to play a woman in love as well as a woman in despair ignoring the men's presents in her character. Especially powerful was a moment in her performance when she wins Rance through a lie in order to save herself and her lover.“

Liverpool Royal Philharmonic

Bachtrack.com

26 May 2016

From the opening, Lament For A Dead Child – a brittle dialogue between soprano and mezzo – the tone was set and we were quickly enveloped in Shostakovich’s ambivalent sound world. All three singers, Olga Mykytenko, Jennifer Johnston and tenor Alexey Kosarev, made excellent contributions, evincing woe, terror or – in the bitterly ironic finale Happiness – unconvincing triumph. This was a wholly convincing performance of a work that demands sincerity in execution. Petrenko and his singers, backed up by a large orchestra despite the deceptively light scoring, wore their hearts on their sleeves…

complete article

Mannheimer Mozartsommer

Die Rheinpfalz

Mannheim, 14. Juli 2014

Die ukrainische Sopranistin Olga Mykytenko. Diese, eine Nachtigall wie aus dem Bilderbuch, imponierte durch überaus virtuose Koloraturen und profilierte sich auch als einfühlsame, eminent musikalische Gestalterin.

zum kompletten Artikel

Pagliacci

WAZ

Duisburg, 28. April 2014

In "Pagliacci" Olga Mykytenko arouses enthusiasm. She unites a luminous height with youthful drama in her soprano.

In „Pagliacci“ begeistert Olga Mykytenko. Sie vereint in ihrem Sopran eine leuchtende Höhe mit jugendlicher Dramatik.

zum kompletten Artikel

Luisa Miller

wz newsline

Düsseldorf, 29. September 2013

... With the internationally known Ukrainian soprano Olga Mykytenko, guest star of the Rhine opera production which had premiere now in the Dusseldorf opera house, was found a vocally brilliant heroine. The voice sparkles brightly and colourfully and preserves also in vocal extreme situations still shine and litheness. ...

Stimmlich brillant ist die Sopranistin Olga Mykytenko

Wenn Luisa Miller beispielsweise ihr letztes Gebet singt, lässt ein leises Streichertremolo den Zuhörer an der inneren Erregung der Protagonistin emotional teilhaben. Meistens jedoch herrschen Dur-Melodien vor - aller Tragik zum Trotz. Mit der international bekannten ukrainischen Sopranistin Olga Mykytenko, Gaststar der Rheinopern-Produktion, die nun im Düsseldorfer Opernhaus Premiere hatte, fand sich eine stimmlich brillante Titelheldin. Die Stimme funkelt hell und farbig und bewahrt auch in vokalen Extremsituationen noch Glanz und Geschmeidigkeit.

zum kompletten Artikel

Hoffmanns Erzählungen

Der neue Merker

München, 24.05.2013

Eine absolut herrliche Antonia, mit leuchtend glockigem Jubel-Sopran gab Olga Mykytenko. Es wäre eine Freude, diese Sopranistin öfters an der STO hören und sehen zu dürfen.

Munich 5/24/2013

Absolutely marvellous Antonia, with radiant ringing cheering-soprano gave Olga Mykytenko. It would be a joy to be allowed to see and hear this soprano more often at the Bayerische Staatsoper.

Don Giovanni

La Segunda

Santiago de Chile, 27.10.2012

Donna Anna interpretada da Olga Mykytenko estuvo soberbia. Bellisima y pareja voz, grande, fue la menos perjudicada con la orquesta que en ocasiones tapada a los cantantes y por su ubicacion erronea en el escenario al cantar. Paso igual por sobre las adversidades y entrego una soberbia interpretacion.

Donna Anna interpreted by Olga Mykytenko was superb. Very beautiful and equal voice, big, was least harmed by the orchestra that sometimes covered the singers. She passed over all obstacles and delivered a magnificent interpretation.

Francisco Javier Bernales.

Luisa Miller

Der Neue Merker

Essen, Januar 2011

Mit mädchenhaft - intensiver Gestaltung der Luisa Miller überzeugte Olga Mykytenko, brillierte in Koloraturseligkeit, absolvierte die oft unterschätzte Partie absolut mühelos, stilsicher, mitreissend in herrlichem Sopranklang.

WAZ / NRZ

Essen, 22. Dezember 2010

Nach Lucia, Mimi oder Liu gehört die Luisa hörbar zu den Paradepartien der wunderbar lyrischen Olga Mykytenko. Mit ihrem biegsamen Sopran zieht sie von der perlenden Auftrittsszene bis zum dunkel-verschatteten Todeskampf alle Register.

Requiem Verdi

Kreiszeitung

Bremen, 2. September 2010

Olga Mykytenko wurde immer besser und ihr in vierfachem pianissimo gesungenes hohes B kam makellos.

Les Pecheurs des Perles

Ruhr Nachrichten

Essen, 25. Mai 2010

Der leichte Gesang der ukrainischen Sopranistin Olga Mykytenko als Leila scheint nicht nur, wie sie selbst singt, "wie ein Vogel umherzuflattern", sondern verfügt auch über Dramatik und Strahlkraft.

I Masnadieri

Financial Times Europe

Frankfurt, 12/16/ 2008

Verdi wrote the piece for Jenny Lind, putting his diva further in the spotlight by making hers the only female role. As Amalia, Olga Mykytenko holds her own in this man’s world with effortless grace. She has just the right silvery clarity for the role, with glittering coloratura and gorgeous lines married to a subtle expressive range of vocal shades. She is fragile and passionate, and maintains her dignity even in a mud-spattered tutu (costumes: Ursula Renzenbrink).

Liu

NZZ

Essen, 7. November 2007

… auch die Prinzessin Liù – die stimmlich grandiose Olga Mykytenko – opfert sich nicht selbstlos, …

Westfälische Nachrichten

Essen, 26. September 2007

Was Olga Mykytenko in ihrer großen Szene an Emotionen verströmt, ist schlicht umwerfend. Betörend intensiv, voll innerer Größe nimmt sie Abschied von der Welt.